SZUKAJ W BLOGU

wtorek, 12 czerwca 2012

piątkowy szybki obiad, czyli jajecznica po mojemu

Wróciłam wczoraj* do domu dosyć zmachana po pracy. Niby taki dzień luźny, prawie nie było telefonów, większość ludzi na urlopach, więc nasi klienci też. Tyle, że w biurze raptem cztery osoby i pracy przez to wcale nie było mniej. Drugie śniadanie jadłam dopiero jadąc autobusami do domu, a wyszłam z pracy po 17.00... :(

Dotarłam więc głodna i zmęczona. Na makaron — każdy wie, że to najszybsze danie :) — jakoś nie miałam ochoty. W zamrażalniku miałam kupiony wcześniej umyty, podzielony na różyczki i zapakowany w woreczki odpowiadające pojedynczym porcjom kalafior i sporo jaj.

W trakcie gotowania obiadu

Zdecydowałam więc, że ugotuję kalafior i zrobię jajecznicę. Ale jajecznica będzie po mojemu. Po pierwsze jajka mieszam z odrobiną mleka właściwie zawsze. Obowiązkowo też sól i odrobinę pieprzu. Tym razem postanowiłam też dodać trochę „wkładek” w postaci drobno posiekanego szczypiorku i pokrojonych w paseczki suszonych pomidorów. Zanim jajka wymieszane z pozostałymi składnikami wylałam na rozgrzaną patelnię, na oliwie zeszkliłam cebulę i podsmażyłam pokrojony w kostkę chleb (aż się zarumienił). A oto efekt mojego gotowania :).


Gotowy obiad :)

* Wczoraj, tzn w piątek. Post zaczęłam pisać w sobotę, ale różne okoliczności nie pozwoliły mi go wcześniej skończyć, ale o tym będzie następnym razem...

3 komentarze:

  1. Fajne. Nie wpadłabym chyba na to, by chleb po prostu zarumienic i wymieszać z jajecznicą. Może własnie to muszę zrobić z moim podstarzałym już troszkę chebkiem... ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie. Właśnie czerstwy jest najlepszy! A pomysł, żeby wrzucić pomidory suszone wziął się stąd, że kiedyś kupiłam u nas w piekarni chleb sycylijski (właśnie z dodatkiem takich pomidorów) i... jadłam go sama, bo mąż odmówił współpracy. Oczywiście się zsechł, więc przemyciłam go w jajecznicy. Mąż nie tylko zjadł, ale bardzo mu to odpowiadało... więc warto eksperymentować z chlebami nie tylko zwykłymi :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...