SZUKAJ W BLOGU

niedziela, 2 lutego 2014

Mrożonka chińska mieszanka

Co raz trudniej o dobre warzywa w sensownej cenie. Sięgam więc po mrożonki. Szczególnie przypadł mi mrożony groszek — wystarczy rozmrozić i chrupać. Taki groszek nie wiele ma wspólnego z tym z puszki. Za to ma piękny intensywny kolor, jest słodkawy i lekko chrupiący. Przepadam :).

Mrożonki mają też taką zaletę, że dość szybko można z nich przygotować obiad, bo nie trzeba myć, obierać, siekać czy kroić :).

Ostatnio w moje ręce wpadła mrożonka chińska. Postanowiłam dodać do niej mięso i ryż. A o to jak powstało danie:

Mięso i warzywa (mieszanka chińska) na patelni

SKŁADNIKI
  • oliwa
  • opakowanie mrożonki „Mieszanka Chińska”
  • ryż
  • pierś z kurczaka
  • sos sojowy
  • kozieradka
  • sól
  • kurkuma
  • łyżka masła
WYKONANIE
Mięso opłukałam i pokroiłam w drobne kawałki, posypałam kozieradką i podlałam oliwą, wymieszałam i odstawiłam. Osoloną wodę nastawiłam na ryż. Kiedy już się zagotowała, wrzuciłam ryż i nastawiłam minutnik na 10 minut. Przed końcem gotowania dołożyłam łyżkę masła i odrobinę kurkumy. W międzyczasie podsmażyłam na oliwie mięso i dodałam mrożone warzywa. Podgotowany ryż odcedziłam i przełożyłam na patelnie z mięsem i warzywami.

Dodaję ryż zabarwiony kurkumą

Dodałam sosu sojowego, wymieszałam, zmniejszyłam ogień i przykryłam patelnię pokrywką na około 10 minut. Gotowe danie pachnie kozieradką i sosem sojowym — mnie odpowiada :).

3 komentarze:

  1. ooo.. ja też lubię mrożonki. Najwięcej w nasze zamrażalce jest szpinaku.. ;) ale "warzywa na patelnię" tez czasem sobie zrobię. Ale jakbyś powiedziała to różnym eko-kucharkom to by się z nas wyśmiały - bo przecież mrożenie potraw zabiera im energię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie mrożenie jest bardziej eko niż większość świeżych warzyw o tej porze roku... kup dla porównania mrożone truskawki (można z nich zrobić dobry kompot) i truskawki świeże... tych drugich cena powala i nadają się co najwyżej jako dekoracja

      Usuń
    2. truskawki świeże o tej porze roku są absolutnie niezjadywalne.. brrrr...
      zdecydowanie się zgadzam z Tobą!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...